3 Ocak 2021 Pazar

Ben Böyle İstiyorum

















Her geçen gün, ekonomik özgürlük ve bireysel yaşam insanları bencilce bir yolculuğa çıkarttı.

Birçoğu kendisine kurduğu dünyada; onu idare edecek, sevecek, arkasını toparlayacak, borçlarını ödeyecek, sadece sevecek birisini arıyor. 

Fakat kendisini bunlardan muaf tutuyor. 

Çünkü her yönden kendisini iyi durumda ve sevilmeye değer hissediyor ya da hissetmek istiyor.

Fakat beklentilerinin içinde kendisine şu soruyu sormuyor.

Ben bunları isterken kendim ne durumdayım? 

İsteklerim kendi yeteneklerimle örtüşüyor mu?

“Hayatıma birisini istiyorum” ama diye başlıyor her şey…

“Zengin ve yakışıklı olmalı, kendisine özen göstermeli, temiz olmalı, spor yapmalı, fiziğine dikkat etmeli, romantik ve bonkör olmalı…” sayıyor da sayıyor.

Diğer taraftan bir erkek de başlıyor…

“Bir kere güzel olsun, zayıf olsun, güzel giyinsin, güler yüzlü olsun, tasarruflu olsun, iyi yemek yapsın, temiz olsun, düzenli olsun, trip yapmasın, gelsin evimi toparlasın…” gibi gibi.

Öncelikle kendimize sormamız gereken soru şu.

Neden bana çok emek vermeli, özelliğim nedir? 

Benim hiçbir şey yapmak istememem ne kadar doğru? 

Kimse hiçbir şey yapmak istemezse ilişkiler nasıl yürür?

Hiçbir çabanız olmazsa karşı taraf sizi neden idare etsin?

Çok güzel olabilirsiniz… Unutmayın ki yalıda oturanlar bile bir süre sonra denize bakmamaya başlıyor. 

Çok zengin olabilirsiniz? Sadece paranıza güvenip kendinizden hiçbir şey vermezseniz, bir süre sonra paranız ısıtmayacak o evi. 

Soğuk bir mutsuzluk yerleşecek her köşesine.

Çok güvendiğiniz şeyler bir gün elinizden gidebilir.

Geride sizi siz yapan özellikler kalmalı. 

Sürekli kendinizi yenileyin, farklı olun. 

Bir ilişkide üzerinize düşenleri siz yapın, karşı taraf yapmazsa bile içiniz rahat olur.

Bir gün sizi suçlamaya kalktıkları zaman dim dik karşılarında durabilecek gücünüz olur.


“Ben böyle istiyorum, kendi bilir, o kaybeder, canı isterse” gibi sözler uzun süreli ilişkileri asla temsil etmez. 

Hiç kimse vazgeçilmez değildir!

Doğanın bile bir dengesi varken ilişkilerin dengesini bozmayın.


Hayatı güzel yaşamak istiyorsanız, sevin, mutlu edin, yardım edin, kendinize dikkat edin, güzel yaşlanmaya çalışın, çalışkan olun, hobilerinize yer verin. O zaman isteklerinizde haklı olabilirsiniz.


Yeni yılınız kutlu olsun, 2021 yılı size en güzel dostlukları ve ilişkileri getirsin. Maskesiz günlerde buluşmak dileğiyle…



Belgin Baykal







Hiç yorum yok:

Konuşmamız Gerek

  Kendime bir hedef koymuştum. 3 tane kitap yazıp zirvede bırakacağım diye.) Aynen de verdiğim sözü tuttum. Yeni bir kitapla tekrar karşınız...