21 Kasım 2019 Perşembe

Bencillik Yalnızlık Getirir mi?




Kim olursa olsun, kurduğumuz ilişkiler istediğimiz gibi sonuç vermeyebilir!
Kimisinden çok verim alırız, kimisinde mahsul elimizde kalır.
O zaman döneriz başa, başlarız sorgulamaya…
En son ben ne dedim?  Ya da ne yaptım?
O ne anladı? Kırıldığımız kadar kırmaya eğilimli cümleler kurarız ve farkında olmayız.
Sonra "ben yaptım, evet hatalıyım" demek zorumuza gider.
Ve kendimizi kutsayarak karşı tarafa yükleniriz.
"Her şey senin yüzünden, beni idare edemiyorsun.
Ne olmuş sana öyle bir şey söylediysem, hiç hakkım yok mu?"
Şeklinde sitem duyarız.
Düşününce, evet hakkın olabilir. 
Ama aynı hakkı bende kullanmak isterim.
Ben de sana aynı şekilde davrandığımda aynı hoşgörüyle bana dönecek misin?
Ya da bu senaryoda sadece ben mi idareci ve hoşgörü sahibi olacağım.
İşte kopmalar buralarda başlıyor. 
Çünkü hiçbirimiz sürekli bizden gitmesi taraftarı değiliz. 
Her şey karşılıklı olursa güzel!
Kendinizi idare eden birisini bulduğunuzda sakın sonuna kadar öyle gideceğini düşünmeyin.
Yalnızlık aniden kapınızı çalabilir.
Çünkü karşı taraf sürekli kendi özverisiyle giden bu ilişki tarzından yorulacaktır.
Sizi defalarca uyarmasına rağmen, siz ondan daima gördüğünüz hoşgörünün hiç
bitmeyeceğini sanacaksınız.
Belki dozunu bile artıracaksınız. 
İşte o gün yanıldığınız gün olabilir.
Elinizdeki oyuncağınız artık sizinle oynamak istemeyecek ve bu oyundan çekilecektir.
Tabii bu tarz ilişkilerden beslenen ve hayatını değiştirmeyen kişiler için bir şey diyemeyiz.
Hayatınızda onlardan varsa rahat olun, söylene söylene sizi idare ederler;) Ama tam olarak emin olmayın yine de…
Eşinizle dostunuzla ya da bir yakınınızla alışverişe çıktınız.
Eliniz kolunuz paket dolu.
Yanınızdaki kişi onları görüyor ama yardım etme konusunda teklif bile sunmuyor.
Elini kolunu sallayarak yanınızda geziyor. 
Sizce bu tutum size garip gelmez mi? 
Yardım konusunda bir beklentiniz olmaz mı?
İşte ilişkilerin kopma noktası da bu beklentiler ve karşılık bulamamalardan oluyor.
Yardımcı olun, destek verin bakın her şey size çok olumlu dönmeye
başlayacak.

Sevgiyle Kalın.

Belgin BAYKAL


Hiç yorum yok:

Konuşmamız Gerek

  Kendime bir hedef koymuştum. 3 tane kitap yazıp zirvede bırakacağım diye.) Aynen de verdiğim sözü tuttum. Yeni bir kitapla tekrar karşınız...