8 Mayıs 2012 Salı

Her Zaman Masum muyuz?










    Ne kadar kendimize inanan,  hatalarından ders almayan insanlarız?
    Her olayda savunmadayız, diğer taraftan bakıp düşünmek yerine sonuna kadar savaşmayı tercih ediyoruz.
    Olayların üzerine gitmemeyi, durup üzerinde düşünmeyi öğrenemedik bir türlü.
    Geçmişten gelen savaşçı ruhumuzdan mı kaynaklanıyor acaba?
    Kelimeleri içimizde tutmak zor geliyor, haklıyken haksız yere düşüyoruz.
    Sözler tüketiliyor, kalpler kırılıyor…
    Bunun üzerine özür dileyemeyecek kadar da
    “Gururluyuz”…
    Hayatta bütün seçimlerimizi kendimiz yapıyoruz aslında.
    Sadece seçemediklerimiz ailemiz ve çocuklarımız.
    Doğduğumuz zaman elimize bir katalog verselerdi, herhalde üzerinde çok oynamalar yapardık.
    Annem bu olsun, babam bu olsun, kardeşlerim bunlar olsun diye.)
    Ne yazık ki elimizdekilerle yetinmek durumundayız.
    Aynı zamanda geçinme ve kabullenme.
    Her zaman haklı olamayız, önce bunu bilmemiz gerekiyor.
    Hataları başkalarına yüklemek yerine, önce kendimizi gözden geçirelim.
    Ne kadar doğruyuz?
    Ne kadar güveniliriz?
    Herkes kendisini sevmeli diyoruz ama bu kavram karıştırılıyor.
    Bencillik ve kendisiyle barışık olmak, çok başka şeyler.
    Ben kendimi insan olarak seviyorsam başkalarını da sevmeliyim.
    Ama sadece kendimi seviyorsam ve kolluyorsam, başkalarını sevme ihtimalim çok azalır. Sadece sözde sevebiliriz.
    O zaman neleri değiştirebiliriz?
    Kendimizi tabii ki…
    Ne kadar huylarımız ve karakterlerimiz değişmeyecek gibi gözükse de üzerinde biraz çalışırsak bir hayli yol alabiliriz.
    Ben kendimde bunu denedim.
    Eski takıntılarımdan kurtulmayı başardım.
    Değer bulduğum yerde vakit geçirir oldum.
    Asla kelimesini kullanırken daha ılımlı yaklaşmaya başladım.
    Herkesi olduğu gibi kabul etme şekli hayatımı kolaylaştırır oldu.
    Ama! Yol alamayacağımı hissettiğim insanları bir kenara ayırdım.
    Sizde kendinize bir şans verin.
    Hayata kendinizi olduğunuz gibi bırakın.
    Tıpkı denizde sırtüstü yüzer gibi…
    İnsanlara kendinizi olduğunuzdan farklı gösterme çabalarıyla yorulmayın.
    İnanın her şey bütün çıplaklığıyla ortada.
    Siz ne kadar üzerinizi pahalı şeylerle örtmeye çalışsanız da,
    Sizin görgünüz,  bilginiz, kendinize kattığınız şeyler, değerinizi ortaya koyacaktır.
    “Başkası olma kendin ol, böyle çok daha güzelsin” diye
    boşuna dememiş Tarkan.:))

    Belgin Baykal

    Hiç yorum yok:

    Konuşmamız Gerek

      Kendime bir hedef koymuştum. 3 tane kitap yazıp zirvede bırakacağım diye.) Aynen de verdiğim sözü tuttum. Yeni bir kitapla tekrar karşınız...