8 Mayıs 2012 Salı

Bana Yalan Söyle! Sevineyim...







    Duymak istemediğimiz her gerçekte, yalanlar ne kadar rahatlatıcı bir değer alır.
    Her zaman hazır olamayız gerçeklerle yüzleşmeye,
    Bazen dua ederiz "Ne olur yalan olsun" diye,
    Sonuçların bizi ne kadar etkileyebileceğini düşünemeyiz!
    Ne yapacağımızı bilemeyiz.
    Olaylar karşısında o mucize kelimeleri bekleriz.
    Yani bizim duymak istediklerimizi…
    Karşı tarafın dürüstlüğü rahatsız eder bizi.
    Gözlerinin içine baka baka yalan bekleriz.
    Uzun zamandır seni görmeyen bir arkadaşınla karşılaşırsın, 
    "Sana hiç değişmediğini ve yaşlanmadığını söyler"
    İşte bu koca bir yalandır.

    Sadece iyi görünmek ve bakımlı olmak fark yaratır.

    Ama yaşlanmamak mümkün değildir.

    Fakat bunu duymayı severiz.

    Bunun diğer kısmını düşünün,

    "Ne oldu sana böyle"
    "Neler yaşadın da bu kadar çöktün"

    "Gerçekten çok yaşlanmışsın" deseler!
    Kendimizi nasıl hissederiz?
    Berbat değil mi?
    Ya da bir ilişkiniz var, aldatıldığınızı fark ettiniz.

    Geçtiniz karşısına sordunuz?

    O sırada duymak istediğiniz tek şey,

    Hayır! "Asla böyle bir şey yok, yanlış anladın" şeklinde ikna
    edici sözlerdir.

    Tersini düşünelim.
    "Evet seni aldatıyorum, ne zamandır bir ilişkim var, onu çok 
    seviyorum" derse…
    Bu gerçekle ne kadar baş edebilirsiniz?

    Ya da bu duyduklarınızı nasıl hazmedebilirsiniz?

    Her ilişkinin sonunda kalan, gidenden hep açıklama bekler.

    “Şunu deseydi, bunu yapsaydı, konuşsaydı, haber verseydi,
    gerçeği söyleseydi” şeklinde beklenti dolu sözler.
    Ama sonuç değişmez!

    Ne yapılırsa yapılsın, her zaman bir eksik aranır.

    "Bana doğruyu söyle" derken! Bile, yalan bekleriz.

    Hoşlanacağımız türden, beklediğimiz gibi…

    Bunun dışında duyulanlar yaralar benliğimizi.

    Ansızın bastıran bir dolu gibidir.

    Sert ve acımasızca hasar bırakır.

    İnce ve hassas ilişkilerde insanları üzmemek adına yalan 
    güzeldir.
    En azından acıyı azaltır, karşı tarafa kendisini iyi hissettirir,
    Doğruluğa ve dürüstlüğe ters düşmeyecek şekilde söylenen
    yumuşak geçişli yalanlar.
    “Bana yalan söyle” beni sevdiğini anlayayım…

    Çünkü yalanda bir düşünce şeklidir.
    Sevdiklerine zarar vermemek ve üzmemek adına söylenir.

    Ne kadar yalandan hoşlanmayız desek de, bu da koca bir yalandır…

    Sevgiyle kalın…

    Belgin BAYKAL

    Hiç yorum yok:

    Konuşmamız Gerek

      Kendime bir hedef koymuştum. 3 tane kitap yazıp zirvede bırakacağım diye.) Aynen de verdiğim sözü tuttum. Yeni bir kitapla tekrar karşınız...