8 Mayıs 2012 Salı

Pardon! Siz Kimsiniz?






                                              



Nasıl abartılıdır “Ben” kavramı.

"Siz benim kim olduğumu biliyor musunuz?"

“Kiminle konuştuğunuzun farkında mısınız?

Benim adımı duymadınız galiba!

Buralar Ben’den sorulur!

Her şey Ben’im,

“Siz de benimsiniz”
Şeklinde ego tatmini zirvelere tırmanarak çıkar.
Her şeyin kendinde bittiğini düşünecek kadar “Ben” kavramı alır başını gider…
Dur noktası da yoktur artık…
Ta ki baş edemediği ve gücünü kullanamadığı bir engelle karşılaşana kadar…
O zaman gerçek gücün kendisinde olmadığını, sadece bir aracı olduğunu geçici olarak kabul eder.
İnsanoğlunun en kötü huyu çok unutkan olmasıdır.
En büyük acıları bile unutur, hiç yaşamamış sayar.
17 Ağustos 1999 Marmara depremi de, unutkanlığın en büyük belirtisidir.
İçlerinde “Ben” diye gezenler de vardı. Ama kimse engel olamadı gidişlerine…
Evlerinin değeriyle övünenler, o depremde çok zarar gördü.
Ama sonra ne oldu?
Zaman geçti, değer kaybeden evlerin deprem bölgesinde olduğu da unutuldu.
Ve hepsi eski değerine ulaştı.
Nisan 2010'da Rusya'da meydana gelen uçak kazasında, Cumhurbaşkanı ve üst düzey birçok kişi hayatını kaybetti.
Hayretler içerisinde kaldık.
Bir devlet, bütün gizli bilgileri kendilerinde kalarak yok olmuştu.
Sanki onlara hiçbir şey olmazmış gibi gelmişti.
Çünkü her türlü güçleri vardı.
Ama kullanamadılar işte…
Bazı şeyler vardır ki, gücünüz yetmez!
Orada ilahi güce inanmanız ve teslim olmanız gerekir.
O istemezse hiçbir şey olmaz.
Paranızla her şeyi satın alabilirsiniz ama kaderinizi satın alamazsınız.
Bu kadar büyük kainatta hiçbir şey, sizin kontrolünüzde değilken!
Pardon Siz Kimsiniz?

Bu dünya, Sultan Süleyman'a bile kalmadı, size mi kalacak?   


Belgin BAYKAL

Hiç yorum yok:

Konuşmamız Gerek

  Kendime bir hedef koymuştum. 3 tane kitap yazıp zirvede bırakacağım diye.) Aynen de verdiğim sözü tuttum. Yeni bir kitapla tekrar karşınız...