8 Mayıs 2012 Salı

“ Eyvah Rtük Var”





Rtük Logo



     


     

    Keşke! “Eyvah RTÜK Var” diyebileceğimiz bir denetlememiz olsaydı.

    Uzun zamandır merak ediyorum. RTÜK; dizi, film, müzik elemelerinde nelere dikkat ediyor diye!

    Toplumun ahlakını değiştirecek bütün yeniliklere "Evet" diyor.

    Zengin gösterişli evlerde çarpık ilişkiler yaşayan diziler hiçbir engele takılmadan geçiyor.

    Şarkı sözü demeye bin şahit isteyen abuk sabuk cinsel içerikli şarkılar klipleriyle televizyon ve radyolarda baş listelerde yerini alıyor.
    Şimdi de cinsel tercihleri gözlerimizin önüne sermeye başladılar.
    Geçen gün yeni başlayan “Kılıç Günü” diye bir dizi, eşcinsel sahnesiyle bir ilki yaşattı.

    Gözlerime inanamadım. 

    Bunların olduğunu ve yaşandığını hepimiz biliyoruz ama
    görsele taşındığı anda, “Hepimiz bunu onaylıyoruz artık izleyebiliriz” anlamına gelmiyor mu?
    Artık televizyonun girmediği ev kalmadı.
    Her şeyi bu kadar ortada yaşamak ne kadar doğru?
    Özenilen yaşamlar için nelerden vazgeçiliyor kim bilir?
    Dizilerden ve filmlerden görülen hayatlara ulaşmak için ne bedeller ödeniyor?
    “Aşk’ı Memnu” dizisinden sonra yengelere bakış değişti.
    “Yaprak Dökümü” dizisinde enişte kavramı düşünülür oldu.
    Ve en son “Fatma Gülün Suçu Ne” de ki tecavüz sahnesi nasıl RTÜK’ ten geçti hala anlamış değilim. Tecavüz nedir biliyoruz. Çok detaya girmeden anlayabiliriz. 

    Sonuçta bu bir dizi, film değil…
    Konu çok güzel, toplumun bir yarası anlatılıyor…

    Tecavüze uğrayıp bunun ruhunda yarattığı yarayı saramadan toplum tarafından dışlanmak ve yeniden hayat kurmaya çalışmak.
    Kadınlığın kutsallığı ve savunmasızlığı burada başlıyor işte.
    Bu dizileri, filmleri onaylarken izleyici kitlesini de düşünelim.
    İzletilen saat dilimlerine bakalım gece yarısından önce mi?
    Bu kadar aydın ve açık olmayalım cinsel içerikli sahnelerde.
    Sanat için soyunanlar soyunsunlar…
    Hatta beyanatlar versinler hiç utanıp sıkılmadan
    “Bu sahnelerde hiç zorlanmadım” diye birbirleriyle yarışsınlar…
    Ama ben yakınlarımla erken saatlerde televizyon izlerken bu kadar detaylı sahneler  izlemeyi tercih etmiyorum…

    RTÜK bu aşamada nerede, onu merak ediyorum?

    Neye göre onay veriliyor?


    Sevgiyle Kalın

    Belgin BAYKAL

    Hiç yorum yok:

    Konuşmamız Gerek

      Kendime bir hedef koymuştum. 3 tane kitap yazıp zirvede bırakacağım diye.) Aynen de verdiğim sözü tuttum. Yeni bir kitapla tekrar karşınız...